dimarts, 20 d’abril del 2010

endeutar-se avui per pagar els deutes d'ahir... i ja vorem com ho paguem demà

Com la resta de països, d'empreses i de persones que viuen integrades a la part del mon ric, però al límit de lo suportable per l'arquitectura financera, es troba l'endeutada Grècia.

Ara som rics, los nostres avis no tenien casi res; ara natros tenim dos cotxes, dos cases i un deute de 250000€ al banc. I cridem als quatre vents que som feliços i que podem tindre tot allò que volem comprar, que ja trovarem la forma de pagar... mentrestant no tenim ni idea de què necessitem i sentim un buit enorme dins nostre que no sabem que és i que fem callar com podem (potser sigue infelicitat? i això no calla mai)

Què diu lo govern grec i los que marquen les seues decisions:

Grecia, que asegura que tiene suficiente capital para hacer frente a sus compromisos de pago por hasta 12.000 millones que vencen este mes, necesita dinero fresco para los plazos siguientes. Por este motivo, la República Helénica realizó la semana pasada una emisión con letras a medio y un año, que también le salió muy cara, pero la piedra de toque la tendrá en las próximas semanas con una nueva operación con bonos a 10 años, para los que el mercado les pide una prima récord. De hecho, hoy ha vuelto a marcar máximos por segunda jornada consecutiva al subir hasta el 7,77% en su cotización intradía.

El objetivo es afrontar nuevos pagos por hasta 12.000 millones de euros que vencen en la segunda mitad de mayo. De aquí a final de año los expertos fijan en unos 50.000 millones la necesidad de financiación del país. Para lo que puede recurrir al plan de rescate europeo en las próximas semanas.


No crec que el poble grec pensi el mateix, però al poble grec no el sentirem als mitjans de masses fins que...