dijous, 13 d’agost de 2009

CAPITALISME, PARADISOS FISCALS I ALTRES INJUSTÍCIES

Recordareu que entre les mesures per sortir de la crisi marcades pel G20... ho heu de recordar, ja que son de vital importància per l'economia tal com la coneixem!!! I segur que acabaran sent de vital importància per seguir oprimint les nostres vides, no ho dubteu... Bé, això, que una de les mesures era acabar en los paradisos fiscals: aquells llocs on s'amaguen molts diners acumulats de maneres que... millor amagar-les... o com a minim que s'eviten pagar impostos com tota la resta de gent del carrer.

Ja vam comentar que la cosa es quedava en que estos "paradisos del diner brut" havien de comprometre's a canviar... ja sabeu allò que diem quan som menuts de "no ho fare més".

Ara tenim una nova notícia al respecte que passo a comentar, bé me limitaré a proposar primer una lectura del que està en negreta i despres llegir tot l'article... a veure què passa...

El pacto formal que pone fin al contencioso de las cuentas secretas de inversores (?????) estadounidenses en el banco UBS ya está firmado. Así lo comunicó ayer el Departamento de Justicia de Estados Unidos al juez Alan Gold, que se dispone a dar por zanjado este caso de evasión fiscal. La entidad suiza deberá a cambio revelar la identidad de los titulares de miles de estas cuentas. Eso supone dar un nuevo paso hacia el final del secreto bancario en Suiza.

Los detalles del acuerdo no se dieron a conocer, aunque en círculos judiciales se asegura que el banco helvético aceptó entregar al Tesoro de EE UU -responsable de la recaudación de impuestos- información de entre 8.000 y 10.000 cuentas. Washington reclamó información sobre un total de 52.000 cuentas que han faltado a la obligación de rendir cuentas con el Tío Sam.

El Departamento de Justicia aceptó así, tras un intenso mes de negociaciones, retirar los cargos contra UBS, el primer banco suizo y uno de los grandes grupos bancarios europeos. Lo que está por ver es cómo la entidad facilitará esa información a las autoridades de EE UU sin violar la legislación que ampara en Suiza el secreto bancario. El éxito de esta acción se medirá en gran parte en el número de cuentas que facilite finalmente el banco.

UBS ya entregó en febrero datos sustanciales sobre la identidad de 250 titulares y pagó además una multa de 780 millones para zanjar el litigio, que podría poner en jaque un negocio que en Suiza mueve dos billones de dólares (1,4 billones de euros). Con el juicio llamando a las puertas, muchos clientes se acogieron a un periodo de gracia para evitar ser sancionados por las autoridades fiscales.



Al final, ja veieu: un pacte entre politics USA i un banc suís molt important, que no se sabem què han acordat, però que fan córrer un rumor que es passaran info secreta de la gent que amaga los seus diners (alguns se caguen damunt i se delaten sols, suposo que los que tenien cuatre estalvis no massa bruts); llavors li diuen al jutge que ja pot dixar estar la investigació i la denúncia contra el banc. I a canvi, passaran com a molt un 20% dels comptes que primer es demanaven... suposo que triaran aquells comptes que no siguen d'amics del banc (o dels bancs) ni dels politics. Important, publiquen una noticia en un titular ben bonic per enganyar-mos si no llegim en atenció i no recordem lo que ha succeït fins ara.