dimecres, 8 d’abril del 2009

èxit del G20

Hem de felicitar per la seua eficàcia als 20 líders mundials! Una setmana després de les seues propostes: 1 bilio de dolars per a crèdits, acabar en los paradisos fiscals, la regulació dels mercats (així, en genral) i ... ja està, res més.

Pos bé, ja han complert el segon dels objectius proposats. Ja no hi ha paradisos fiscals al planeta. Increíble? No! Han utilitzat una tècnica rebolucionaria: fer una llista nova i acceptar les bones intencions de col·laboració per treure aquests amagatalls de lladres de la llista negre.
Seguiu així, arribareu lluny!

I després surt el BCE i diu respecte a la "injecció": El Banco Central Europeo (BCE) aseguró ayer que los acuerdos de la semana pasada del G-20 son "una mera creación de dinero" que se traducirá en inflación futura. Los líderes del G-20 acordaron aportar más fondos al FMI y al Banco Mundial para superar la crisis económica. Pero en el G-20 "no se analizó si hay o no una necesidad de liquidez global", por lo que esas medidas "son como tirar dinero desde un helicóptero por todo el mundo", criticó Jurgen Stark, consejero del BCE.

Per últim creen l'organ regulador...ah, no? resulta que era una reunió que ja feia 10 anys que es feia i que fins ara ja veiem perquè ha servit...
En el corazón de este nuevo sistema, donde la autorregulación imperante en los últimos años cedería terreno al control público, el G-20 ha colocado al Consejo de Estabilidad Financiera, aprovechando la estructura y el nombre del foro nacido hace diez años para reunir de forma ocasional a ministros de Finanzas y gobernadores de bancos centrales de varios países avanzados.

Anem bé! Lo capitalisme d'esta no se'n surt, espero que mon sortim la humanitat