dimecres, 9 d’abril del 2008

El discurs de la patronal

Segons notícia publicada:

La CEOE pide al Gobierno un sistema mixto de pensiones
EL PAÍS - Madrid - 08/04/2008

La CEOE prepara l'arsenal per al "diàleg" social. A vore què diuen?!

PENSIONS
La patronal propondrá al Gobierno y a los sindicatos avanzar "a corto plazo" hacia un sistema mixto de pensiones. El objetivo es que el Estado garantice unas cantidades mínimas de pensión y el resto se complemente con prestaciones privadas (que s'haurà de pagar cadascú... com si paguessem poc i s'invertigués bé).

NOVA REFORMA LABORAL
Más allá de las pensiones, Díaz Ferrán aboga por una nueva reforma laboral que combine la seguridad de los trabajadores con la flexibilidad de las empresas. Respecto a los salarios, propone que suban por debajo de la inflación: "Se trata de que estén por debajo para que contribuyan a que ésta baje". (si ho entenc bé, los preus dels productes pugen perquè los salaris pugen massa i perquè les empreses no tenen prou facilitats per ser flexibles, o sigue fer que els done la gana en los contractes... era lo que me pensava)

FISCALITAT (IMPOSTOS)
La principal reivindicación de la CEOE en materia fiscal reside en el impuesto de sociedades. A pesar de que en la pasada legislatura ha bajado del 35% al 30% para las grandes empresas y hasta el 25% para las pequeñas y medianas, Díaz Ferrán considera "una auténtica necesidad" reducirlo más para competir con otros países europeos. Traducció: menys impostos per a les empreses i ja ells per la seua pròpia iniciativa repartiran al seu aire els beneficis que creguen convenients en bé de la societat.

LA SITUACIÓ ECONÒMICA
El máximo representante de los empresarios resta dramatismo al momento que vive la economía española. "Esto no es una recesión, será una desaceleración que puede calificarse de brusca o de suave, pero no es una recesión". Ja ho diu el meu amic Joan: l'economia és la ciència d'explicar les coses quan ja han passat. Quan los indicadors marquen creixement negatiu estarem en recessió, ara no.. però hi anem de cap! N'hi haurà que entraran en recessió i alguns que anem decreixent mos alegrarem.

PER NO CAURE
Para estimular la economía, pide una bajada de tipos, pese a las presiones inflacionistas. Que els bancs puguen comprar diners més barats... encara que això face pujar la inflació... NO HAVÍEM QUEDAT (al primer punt) QUE PER TAL D'EVITAR QUE PUGÉS LA INFLACIÓ S'HAVIEN DE MANTENIR LOS SOUS?

Ja ho podem vore, lo important no és que no pugen los preus, sinó baixar los sous, fotre més gent al carrer, facilitar més diners als bancs i estalviar diners a les empreses. Cadascú defensa lo seu... per desgràcia.